Job 30 van 62


Report this listing

Solliciteren



CATEGORIE MANAGER VOEDING


Functie

Als Categorie Manager ben je de spilfiguur voor een specifiek deel van ons assortiment in zowel Frankrijk als België. Met jouw expertise beheer en optimaliseer je dit assortiment om de verkoop in de foodservice markt te stimuleren.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Bouwen en onderhouden van een netwerk van leveranciers.
  • Actief zoeken naar nieuwe en innovatieve producten.
  • Ontwikkelen en implementeren van een strategisch inkoopplan.
  • Coördineren van de operationele inkopers van alle vestigingen.
  • Bepalen van het assortiment op basis van markttrends en concurrentieanalyse.
  • Samenwerken met de pricingafdeling voor prijszetting.
  • Lancering van nieuwe food concepten in samenwerking met marketing.
  • Optimaliseren van de presentatie van het assortiment op verschillende verkoopkanalen.
  • Analyseren van verkoopcijfers en winstgevendheid en opstellen van verbeterplannen.
  • Opzetten van promotieplannen ter ondersteuning van het assortiment.

Bedrijfsprofiel:

MANPOWER Office People is specialist in het rekruteren van bedienden. We gaan telkens voluit voor de 'Perfect Match' tussen werkgever en sollicitant! Welcome to a world of opportunity!

Voor een bedrijf actief in de voedingsindustrie zijn we op zoek naar een category buyer.

Jouw profiel

  • Minimaal drie jaar ervaring in aankoop binnen de voedingssector.
  • Ervaring in foodservice is een pluspunt.
  • Vaardigheid in het omgaan met data en het omzetten ervan in BI-rapporten.
  • Leidinggevende capaciteiten.
  • Vermogen om samen te werken met marketing- en verkoopafdelingen.
  • Vloeiend in Nederlands, Frans en Engels.
  • De leveranciers en producten evalueren (audits, tevredenheidsenquêtes, staalname, ...) en verbeteringen voorstellen
  • Gegevens actualiseren (markttendensen, nieuwe producten, referenties van de leveranciers, ...)
  • Aanbestedingen of lastenboeken voor leveranciers of dienstverleners opstellen
  • Opvolggegevens van aankopen registreren en het jaarverslag opstellen
  • Geschillendossiers behandelen (oplossing van geschillen, behandeling van klachten, ...)
  • De activiteiten van een team coördineren
  • Inschrijvingen op de aanbestedingen analyseren en evalueren of de leveranciers aan de vraag kunnen voldoen
  • Prijzen en leveringstermijnen van producten onderhandelen met de leveranciers
  • De bevoorradingsbehoeften van de onderneming identificeren en de markt van de leveranciers en producten prospecteren of analyseren
  • De uitvoering van de aankoopcontracten tot aan de betaling opvolgen (hoeveelheid, kwaliteit, leveringstermijnen, ...)
  • De aankoopstrategie van een onderneming uitwerken of verder uitbouwen

Aanbod

Een dynamische rol met veel variatie en ruimte voor eigen initiatief binnen een resultaatgerichte, groeiende en professionele organisatie.

• Voornamelijk werkzaam vanuit het hoofdkantoor in Deerlijk, maar af en toe ook bezoeken aan andere vestigingen.

• Een werkweek van 39 uur, inclusief 6 extra ADV dagen per jaar.

• Extra voordelen zoals maaltijdcheques en een hospitalisatieverzekering.

Ben jij klaar voor deze uitdagende rol binnen een internationale organisatie? Stuur uw cv naar evelien.vanhauttegem@manpower.be

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht